Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Το 1995, υπογράφηκε στην Αθήνα η Σύμβαση κατασκευής, ανάπτυξης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης τού νέου αεροδρομίου τής Αθήνας στα Σπάτα, μεταξύ, αφ' ενός τού Ελληνικού Δημοσίου και αφ' ετέρου τής Κοινοπραξίας που εκπροσωπούσε η γερμανική εταιρεία Χόχτιφ (αποτελούμενη από την ίδια, Hochtief Aktiengesellschaft vorm. Gebr. Helfmann, και τις ABB Calor Emag Schaltanlagen AG, H. Krantz - TkT GmbH και Flughafen Athen – Spata Projektgesellschaft mbH), καθώς και όλα τα έγγραφα και οι πράξεις που συνδέονται με τον διαγωνισμό ο οποίος κατέληξε στην υπογραφή της πιο πάνω Σύμβασης.

Η Σύμβαση κυρώθηκε νομίμως από το Ελληνικό Κοινοβούλιο (ΦΕΚ 202) στις 14 Σεπτεμβρίου 1995 και έγινε μέρος τού Ελληνικού Δικαίου. Το 2013, η δικαστική απόφαση τού Διοικητικού Εφετείου, κατέστησε τον γερμανικό κολοσσό, τον μεγαλύτερο «εν ενεργεία» μεγαλοοφειλέτη και φοροφυγά στην χώρα μας. Το ύψος των οικονομικών της οφειλών (ΦΠΑ, Ασφαλιστικές εισφορές κλπ), ανέρχεται στο 1 δις. ευρώ. Παρά την απόφαση μετά από 20 χρόνια δικαστικών διενέξεων, τα αφεντικά τής γερμανικής εταιρείας στο Έσσεν προνόησαν να «εξαφανιστούν» από την χώρα μας, πουλώντας το μερίδιο που κατείχαν στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε», στο Καναδικό PSP (Public Sector Pension Investment Board, δηλαδή στο Συμβούλιο Επενδύσεων Συντάξεων τού Δημόσιου Τομέα) υπό άκρα μυστικότητα. Η απάντηση τού τότε υπουργού Χατζηδάκη για την πώληση, ήταν ότι αυτό αποτελεί «….θετική εξέλιξη η οποία δείχνει εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία και βοηθά στην προσπάθεια για την προσέλκυση επενδυτών….».

Ο νέος «επενδυτής» PSP, φαίνεται ότι ακολουθεί την ίδια στρατηγική με τους γερμανούς, μιάς κι έχει στήσει έναν απίστευτα περίπλοκο μηχανισμό «νόμιμης» φοροαποφυγής, που περιλαμβάνει 24 θυγατρικές, οι μισές από τις οποίες έχουν έδρα το Λουξεμβούργο...